JOM IKLAN DI SINI
Hanya RM10/bulan!!!
KLIK SINI

WELCOME!

WELCOME!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CARA MAMBUAT LINK (1)

Posted by Khai2020 Disember 16, 2008

Dalam dunia blog, tentu anda tidak asing lagi dengan yang namanya link. Apabila anda seorang blogger, tentu saja membuat link adalah sesuatu yang harus. Berbeza dengan website pada umumnya, blog mempunyai link exchange atau bertukar link dengan blog lain, jadi kalau anda tidak tahu membuat link, ini akan menyebabkan anda akan diasingkan oleh blogger lain. Dalam topik membuat link ini, saya akan mengulasnya serba sedikit :

Link pada posting-an

Jika anda membuat sebuah artikel untuk di posting, dan di dalam nya ingin di buatkan sebuah link, misalkan artikel tersebut bercerita tentang bisnes yang anda ikuti pada sebuah website di internet, lalu anda ingin mengajak para pembaca artikel tersebut untuk mengunjungi website yang anda ceritakan. Misalnya dalam artikel tersebut ada kata-kata seperti Jika anda tertarik sila klik disini, jadi untuk membuat link dari kata-kata tersebut sila ikuti langkah-langkah berikut :

  1. Highlight kata-kata yang ingin di buat link, contoh di atas adalah klik disini.


  2. Klik ikon yang bergambar seperti ini yang berada pada toolbar, kemudian itu akan muncul tulisan http:// pada window baru yang berbentuk seperti gambar di bawah ini :






  1. Isi kotak yang ada tulisan tersebut dengan alamat website yang anda inginkan, misalnya : http://www.cikgukhai.com/panduanblogger


  2. Klik OK. Selesai
Mudah sekali kan? Selamat mencuba...

1 Responses to CARA MAMBUAT LINK (1)

  1. Unknown Says:
  2. Assalamualaikum Cikgu Khai, saya Khalid dari Shah Alam,nak tanya cikgu sikit pasal posting. saya baru download new template untuk blog saya. Dalam blog saya ada 4 navigation bar kat bawah header. saya dah edit html ikut instruction yang diberikan dan dah tukar nav bar tu jadi HOME,GALERY1,GALERY2,GALERY3.
    Masaalahnya, bila saya buat posting, macam mana nak link kan dengan nav bar saya tu. Harap cikgu dapat memberi tunjuk ajar kepada saya. Sekian terima kasih.
    Assalamualaikum whb.

     

Catat Ulasan

ULASAN ANDA AMAT BERNILAI. BERIKAN ULASAN YANG MEMBINA. TERIMA KASIH.

Related Posts with Thumbnails












NAMSAHAZ Webhosting - Webhosting mampu milik untuk semua!











Web hosting



JOM IKLAN DI SINI

Hanya RM10/bulan!!!
KLIK SINI

Translate

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Recent Post

Jom join Blog Cikgu Khai.....

YOUR MESSAGE HERE

IKLAN BANNER


IKLAN DI SINI

Hanya RM5/bulan!!!

Twitter