JOM IKLAN DI SINI
Hanya RM10/bulan!!!
KLIK SINI

WELCOME!

WELCOME!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DASHBOARD (PAPAN PEMUKA)

Posted by Khai2020 Julai 08, 2009



"Dashboard" adalah bahagian induk di mana ia mengolah dan memaparkan informasi yang mudah dibaca. Blogger Dashboard anda bertindak sebagai panel kawalan induk untuk menguruskan blog.

Sebaik sahaja anda mendaftar masuk ke dalam Blogger anda akan terus di bawa ke muka panel kawalan Dashboard di mana dari sini anda boleh mengakses semua blog-blog dan profil anda serta membaca sebarang berita baru mengenai blog, blog yang terkini diselenggara.


Nota :
Untuk kembali ke Dashboard semasa anda berada dalam mana-mana bahagian lain dalam blogger dalam usaha mengurus blog, sila klik butang "Dashboard" berwarna biru disudut atas sebelah kanan.

Untuk dashboard terbaru sila log masuk ke dalam dashboard blogger melalui "Blogger in Draft" di alamat http://draft.blogger.com/.

Masukkan email atau user name dan kata laluan blogger anda seperti contoh berikut:


Selepas log masuk cek kotak Make Blogger In Draft may default blogger. Setiap kali anda log masuk kedalam blogger dashboard terbaru ini akan digunakan. Lihat contoh berikut:

| 0 comments »

2 comments

  1. Unknown Says:
  2. salam... cikgu, bila dah guna dashboard baru ni, bila nak posting, x bleh masukkan video ke??? ke saya yg x nampak. kalau nak pegi dashboard lama balik, camne??? apa kelebihan dashboard baru ni???

     
  3. Khai2020 Says:
  4. Kalau nak masukkan video direct memang susah ckit. Kalau boleh upload kt youtube dan copy paste kod kt blog kita lg mudah...

     

Catat Ulasan

ULASAN ANDA AMAT BERNILAI. BERIKAN ULASAN YANG MEMBINA. TERIMA KASIH.

Related Posts with Thumbnails












NAMSAHAZ Webhosting - Webhosting mampu milik untuk semua!











Web hosting



JOM IKLAN DI SINI

Hanya RM10/bulan!!!
KLIK SINI

Translate

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Recent Post

Jom join Blog Cikgu Khai.....

YOUR MESSAGE HERE

IKLAN BANNER


IKLAN DI SINI

Hanya RM5/bulan!!!

Twitter