JOM IKLAN DI SINI
Hanya RM10/bulan!!!
KLIK SINI

WELCOME!

WELCOME!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kita tidak dapat setuju dengan kekejaman Hitler, cumanya di samping kekejaman yang disandarkan kepada Adolf Hitler, persoalan yang patut ditanya, mengapakah kempen Adolf Hitler bahawa Yahudi adalah bangsa yang bahaya, telah merosak dan mengancam Jerman, mendapat sambutan ketika itu?

Ketika Hitler baru cuba muncul dalam politik Jerman pada tahun 1919, walaupun beliau seorang pemidato yang baik, beliau belum terkenal dan hanya beberapa orang sahaja yang hadir mendengar ucapannya.

Namun selepas itu, apabila beliau membangkitkan dalam ucapan-ucapannya isu anti-semitic atau anti Yahudi, rakyat Jerman mula membanjiri ucapannya dan menyokong gerakannya membenci Yahudi. Apabila Hitler dipenjarakan pada tahun 1923 selama sembilan bulan, beliau menulis bukunya yang terkenal Mein Kampf.

Sejak awal penulisan buku tersebut, Hitler menegaskan bahawa penderitaan ekonomi yang dihadapi oleh bangsa Jerman yang ketika itu adalah berpunca dari kejahatan Yahudi. Perasaan kebencian terhadap Yahudi dihidupkan dalam buku tersebut.

Sebenarnya, Hitler bukanlah orang memulakan kepercayaan bahawa Yahudi adalah bangsa perosak. Pada 1542, pemimpin agung Prostestan Jerman, Martin Luther telah menulis tentang pembohongan dan kemerbahayaan Yahudi dalam bukunya Against The Jews And Their Lies.

Pada kurun yang ke-14, Sepanyol dan Portugal memaksa masyarakat Yahudi hidup secara terpisah dari bukan Yahudi. Pada 1516, di Venice, Itali, pihak Gereja Katholik memerintah agar dibina tembok mengelilingi penempatan Yahudi yang dinamakan dengan Ghetto.

Yahudi tidak benarkan keluar pada waktu malam sehingga menjelang fajar. Masyarakat awam Kristian ketika itu percaya bahawa Yahudi adalah bangsa yang jahat dan beramal dengan ilmu hitam. Pembinaan ghetto kemudiannya telah berkembang ke seluruh Eropah.

Maka Yahudi Eropah dikepung disebalik tembok ghetto, atau pekan-pekan khas hanya untuk mereka. Mengapakah masyarakat Eropah ketika itu bersepakat mempercayai Yahudi adalah kaum yang jahat? 

Jawapannya, samada kepercayaan itu adalah khurafat, atau mereka mempunyai asas pengalaman dengan Bangsa Yahudi. Jikalau jawapannya yang pertama, Yahudi adalah memang bangsa yang teraniaya.

Jika jawapannya (yg kedua), Yahudi memang dalam sejarahnya adalah bangsa yang merosakkan kehidupan manusia sehingga menjadi ketakutan kepada masyarakat Eropah, tindakan kejam atau rakus Adolf Hitler, sekalipun kejam dan tidak dapat diterima, namun ia secara tidak langsung mengurangkan jumlah kemerbahayaan Yahudi kepada masyarakat Eropah khususnya dan dunia amnya.

Pun begitu Islam tidak mengiktiraf kekejaman sekalipun ke atas Yahudi. Setiap individu tanpa mengira latar bangsa hendaklah dihukum secara adil dan saksama.

The End

Anda boleh membuat semakan urusan kenaikan pangkat secara online dari masa ke semasa menerusi link yang disediakan dibawah. Ianya dijangka boleh mula dibuat selepas tarikh pengesahan oleh Ketua Jabatan pada 19 dan 20 Julai 2012.

Pemohon atau pengguna tidak dibenarkan lagi membuat sebarang urusan pendaftaran mahupun pengemaskinian maklumat dalam Sistem e-Pangkat selepas tarikh 18 Julai 2012. Namun dalam pada itu Ketua Jabatan masih boleh melakukan pengemaskinian selepas tarikh berkenaan. Berdasarkan maklumat KPM, jika anda ada masalah atau tidak tersenarai (jika layak) dalam Keputusan Kenaikan Pangkat (e-Pangkat) ini, maka Ketua Jabatan akan bertanggungjawab sekiranya PPP dan AKP tidak boleh dipertimbangkan dalam urusan pemangkuan/ kenaikan pangkat yang akan disiarkan di laman ePangkat selepas ini. kredit kepada ammboi.com

SEMAKAN KEPUTUSAN URUSAN KENAIKAN PANGKAT ONLINE (e-PANGKAT)


Semakan Keputusan Urusan Kenaikan Pangkat Online (e-Pangkat) – KPM

Note: Tahniah pada yang berjaya. Semoga ianya menambahkan semangat anda untuk terus memperjuangkan kerjaya anda sebagai warga Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM).

Related Posts with Thumbnails












NAMSAHAZ Webhosting - Webhosting mampu milik untuk semua!











Web hosting



JOM IKLAN DI SINI

Hanya RM10/bulan!!!
KLIK SINI

Translate

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Recent Post

Jom join Blog Cikgu Khai.....

YOUR MESSAGE HERE

IKLAN BANNER


IKLAN DI SINI

Hanya RM5/bulan!!!

Twitter