JOM IKLAN DI SINI
Hanya RM10/bulan!!!
KLIK SINI

WELCOME!

WELCOME!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Boikot ...Tesco Yahudi Punya...

Posted by Khai2020 Februari 02, 2009

TESCO => Jewish Supermarket

Sekitar tahun 2000 akhbar The London Jewish News (www.ljn.co.uk) diedarkan secara percuma di kesemua cawangan Tesco di seluruh England. Ini ialah akhbar Yahudi yang memberikan sokongan secara terbuka untuk regim ganas Zionis di Israel.Pengasasnya ialah Sir Jack Cohen berasal dari keluarga Yahudi yang kaya raya. Nama pasaraya Tesco diambli daripada nama isterinya Tessa Cohen. Disamping mempromosi produk Israel di rangkaian pasarayanya di seluruh dunia, mereka juga telah membuat perjanjian perniagaan dengan syarikat perisian Israel yang berjumlah jutaan dollar. Jack Cohen lahir pada 6 Oktober 1898 dan meninggal dunia pada 24 Mac 1979 dan dikebumikan di Tanah Perkuburan Yahudi Willesden, London,England. Anda boleh sahkan maklumat ini dengan hanya membuat "search" di internet dengan menaip "Tesco Jewish" dan anda akan dapat pelbagai laman web Yahudi yang dikaitkan dengan Tesco.Keputusan ditangan anda sekiranya anda mahu menyokong Yahudi dengan mempertingkatkan ekonomi mereka apabila anda membeli belah di Tesco.

Tesco

Jenis Public (LSE: TSCO)
Ditubuhkan 1924
Ibu pejabat Flag of the United Kingdom Cheshunt, Hertfordshire, United Kingdom
Orang utama Sir Jack Cohen (founder),
Sir Terry Leahy (Chief Executive)
Industri Retail
Produk Groceries, Consumer goods, financial services, telecoms
Hasil GB£46,600 million (2007)
Pendapatan operasi GB£2,650 million (2007)
Pendapatan bersih GB£2,550 million (2007)
Pekerja 273,024
Subsidiari Tesco Stores Limited
Tesco Ireland Limited
Tesco Personal Finance (50%)
Laman web www.tesco.com
1. Results for 52 weeks ended 24 February 2007[1]

Tesco ialah sebuah pasar raya terbesar di Britain dan mempunyai banyak rangkaian termasuk di Malaysia. Tesco merupakan pasar raya ketiga terbesar di dunia selepas Wal-Mart (Amerika Syarikat) dan Carrefour (Perancis).

Bermula dengan perniagaan makanan lalu berkembang kepada jualan pakaian, elektronik, perkhidmatan kewangan pengguna, jualan dan sewaan DVD, peralatan muzik, dan lain-lain.


Sejarah

Tesco diasaskan oleh Jack Cohen di East End, London. Beliau merupakan seorang anak tukang jahit. Pada mulanya, beliau menjual pelbagai barangan di pasar Jalan Weel, Hackney. Selepas Perang Dunia Pertama berakhir pada tahun 1919, beliau menggunakan wang simpanannya untuk membeli gerai sendiri.

Jenama Tesco bermula tahun 1924 selepas membeli kedai teh daripada T.E Stockwell. Tesco adalah gabungan nama T.E Stockwell dan Cohen.

Pada tahun, 1929 Tesco dibuka di Burnt Ork, Edgware, London. Tesco di senarai Bursa Saham London pada 1947 sebagai Tesco Stores Holding, London.

Cawangan luar negara

Tesco telah membina usahasama dengan Samsung Group di Korea Selatan, Charoen Pokphand di Thailand, di Poland, Jepun, China, Republik Czech, Perancis, Hungary, Republik Ireland, Slovakia dan Turki.

Tesco membuka cawangan pertama di Malaysia pada 2002. Kini terdapat 28 cawangan di Malaysia. Tesco membina usahasama dengan Sime Darby Bhd pada 29 November 2001. Tesco memegang 70% saham dan Sime Darby memegang 30% saham. Tesco telah membeli Makro Cash & Carry (Malaysia) Sdn Bhd dan menukar 8 cawangan Makro menjadi format Tesco Extra[1]. 20 Cawangan-cawangan tersebut ialah:


Cawangan TESCO di Malaysia


Tesco Hypermarket
Tesco Extra

Tesco Super

0 comments

Catat Ulasan

ULASAN ANDA AMAT BERNILAI. BERIKAN ULASAN YANG MEMBINA. TERIMA KASIH.

Related Posts with Thumbnails












NAMSAHAZ Webhosting - Webhosting mampu milik untuk semua!











Web hosting



JOM IKLAN DI SINI

Hanya RM10/bulan!!!
KLIK SINI

Translate

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Recent Post

Jom join Blog Cikgu Khai.....

YOUR MESSAGE HERE

IKLAN BANNER


IKLAN DI SINI

Hanya RM5/bulan!!!

Twitter