JOM IKLAN DI SINI
Hanya RM10/bulan!!!
KLIK SINI

WELCOME!

WELCOME!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BOIKOT BARANGAN/PRODUK USA & ISRAEL

Posted by CIKGU KHAI Januari 10, 2009

Mengikut maklumat produk-produk ini adalah milik/penyokong Yahudi

PRODUK-PRODUK LAIN LIHAT DI SINI

Tindak kebiadaban Israel di bumi Palestin telah mendapat berbagai respons dari kalangan umat Islam, termasuk ulama-ulama Islam. Tokoh-tokoh Islam, seperti Syaikh Dr. Muhammad Sayyid Thanthawi, Syaikhul Azhar, yang selama ini dalam setiap pernyataannya, kini lebih tegas lagi akan kemestian memerangi musuh-musuh Islam, "Apabila kamu tidak mampu memerangi mereka (musuh-musuh Islam, Israel dan Amerika Serikat) dengan senjata, maka cukuplah melawan dengan memboikot barang-barang dan produk-produk mereka."

Banyak tokoh Islam dunia yang menyokong kemestian pemboikotan barang-barang dan produk-produk Israel dan Amerika, bahkan mengeluarkan fatwa untuk merespon tindak kejahatan yang mereka lakukan di bumi Palestin. Mereka adalah Dr. Yusuf Qardhawi, Dr. Abdul Satar Fathullah Said (Dosen Syariah Universitas Al Azhar), Dr. Naser Farid Wasil (mantan Mufti Mesir), Dr. Muhammad Imarah (Pemikir Muslim Dunia), Dr. Abdul Hamid Ghazali (pakar ekonomi dan politik Islam) dan lain-lain. Berikut ini fatwa yang ditanda tangani tidak kurang dari 70 ulama Sudan dan negara-negara Islam lainnya, seputar wajibnya memboikot barang-barang dan produk-produk Imperialis Israel dan Amerika Serikat.

Fatwa:
Wajib Memboikot Barang-barang dan Produk-produk Amerika dan Israel
Segala puji bagi Allah yang telah mewajibkan hamba-hamba-Nya memerangi orang-orang kafir dengan jiwa dan hartanya. Allah telah memberikan kabar gembira kepada mereka kemenangan dan kemuliaan, Dia berfirman,

Perangilah mereka, niscaya Allah akan menyiksa mereka dengan (perantaraan) tangan-tanganmu dan Allah akan menghinakan mereka dan menolong kamu terhadap mereka, serta melegakan hati orang-orang yang beriman. (Qs. At Taubah, 9: 14).

Shalawat dan salam semoga tercurahkan kepada Rasulullah SAW yang telah bersabda, "Perangilah orang-orang musyrik itu dengan harta, jiwa dan lisan kalian." Shalawat dan salam juga semoga tercurah kepada keluarga dan para sahabatnya.


Sumber:http://ulwani.tripod.com/boikot_yahudi.htm




7 comments

  1. x sangka kan,bnde yg kita guna n makan selalu tu rupe2nya produk amerika jahanam tu...huuhuuu..

     
  2. iena Says:
  3. most of the products kan...
    kurang2kan la fast food..
    serta NIKE! huh....

     
  4. hnset nokia tu pun kena cmpk kat longkang..hehe...
    lps ni gune COKIA je...hehe...

     
  5. Cikgu Khai Says:
  6. Walau apa pun kita kena buat. Mcm mane nak timbul kekuatan untuk boikot semua produk tu? Tp yg ptg pemerintah kena stop mengimport la...

     
  7. iena Says:
  8. ermm....
    byk pros n cons...

     
  9. tau x pe...
    tgk iklan kat tv pun ada lagi iklan kFc mcd,n sekutu dgnnye...
    enthlah...huuhuuu...

     
  10. List barangang ISRAEL yg harus di boikot, untuk menujukan simpati kepada SAUDARA2 islam kita di Palastin. Kalau ada List yang lain tolong update. ISRAEL KEJAM.................

     

Catat Ulasan

ULASAN ANDA AMAT BERNILAI. BERIKAN ULASAN YANG MEMBINA. TERIMA KASIH.

Related Posts with Thumbnails


















NAMSAHAZ Webhosting - Webhosting mampu milik untuk semua!











Web hosting



JOM IKLAN DI SINI

Hanya RM10/bulan!!!
KLIK SINI

Translate

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Recent Post

Jom join Blog Cikgu Khai.....

YOUR MESSAGE HERE

IKLAN BANNER

IKLAN DI SINI Hanya RM10/bulan!!! Click here










NAMSAHAZ Webhosting - Webhosting untuk semua!











IKLAN DI SINI Hanya RM10/bulan!!! Click here

Twitter

Follow by Email